Inspiratie

Zoals je wellicht een beetje in de gaten hebt, ben ik een beetje een gezondheidsfan!-) Dat is geen keus, want als je je eenmaal begint te verdiepen in deze materie, kun je niet meer terug. Daarom bezoek ik (Margareth) dan ook regelmatig cursussen en lezingen over dit onderwerp. Als ik daar van terugkom ben ik altijd weer helemaal gemotiveerd om het gehoorde ook meteen uit te voeren.

Zo sprak op 20 september Ineke Haisma (bekend van het boek 'met verstand gezond') voor een publiek in Kulturhus in Notter. Zij heeft de gave om ingewikkelde zaken simpel neer te zetten en te illustreren met pakkende voorbeelden. Het thema van de lezing was de relatie tussen voeding en gezondheid, wat kun je zelf doen...Zo sprak ze bijvoorbeeld over 'NoCx'. Vreemd woordje, maar zij bedoelde alles wat niet in eten en dus niet in je lichaam thuishoort. Verder gaf ze aan hoe het lichaam vervuild en verstopt kan raken door allerlei toevoegingen en pesticiden die we (onbedoeld) in ons eten terugvinden en waar ons lichaam niks mee kan. Dat is ook de reden waarom ik zonder pakjes en zakjes kook en hoofdzakelijk,waar mogelijk, verse en 'echte' ingrediënten gebruik. Helemaal niet moeilijk, gewoon aan beginnen!


Mocht je het nu lastig vinden om gezonde en gemakkelijke receptjes te vinden, houd onze blog in de gaten. Binnenkort meer recepten....

De lezing werd hoofdzakelijk georganiseerd voor mensen met kanker (MMV organiseerde de lezing), maar als je gezond bent en niet ziek wilt worden (of nog gezonder;-) was het ook heel interessant.


Sinds driekwart jaar ben ik ambassadeur bij de MMV en wij organiseren in onze regio regelmatig lezingen over gezondheid en wat je daar zelf aan bij kunt dragen. Als er weer iets leuks op de planning staat houd ik je op de hoogte!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Breien: Wollige sjaal met simpel ajourpatroon

Oma's bloempot 2.0

Haakpatroon: Vrolijke onderzetter (after Christmas ;-)